dijous, 22 de febrer de 2007

de promoció va la cosa

Sento donar la informació tant tard, però m'he assabentat tard. Des de el 15 de desembre i fins el 4 de març, encara hi sou a temps, podeu visitar l'exposició Merch & Promo, al Centre d'Art Santa Mònica (al cap de vall de les Rambles). Aquesta mostra ens ensenya com alguns artistes i col·lectius treballen el món empresarial, ja sigui com una marca o com un producte. Ens trobarem referències com la música, el pop, el còmic, la publicitat, el màrqueting, l'street art i evidentment el disseny. Més que una exposició és un espai que pretén apropar-se a les diverses estratègies de venda i màrqueting que fan servir alguns artistes, col·locant-se dins dels circuits de l'art contemporani. Podrem veure com les tàctiques del mercat i la promoció fan que a vegades el mitja sigui en si mateix l'obra. La mostra està dividida en dues parts. Per una banda hi ha les referències internacionals com en Banksy, les Chicks on Speed, en Ryan McGuinness, en Yoshitomo Nara, Obey (Shephard Fairey) o el col·lectiu francès Space Invader. Per altre banda hi ha els Múltiples, peces més o menys seriades d'artistes i dissenyadors barcelonins com Evru, en Boris Hoppek, en Dani Montlleó, en Jaume Parera o els Vasava, entre molts d'altres.
Malauradament ahir, dimecres 21, van fer un cicle de conferències a les que ja no hi sou a temps d'anar-hi. On van parlar des d'artistes presents a la mostra, com la japonesa Risa Sato, o experts en la matèria, com el periodista Jordi Costa o el paradissenyador Oscar Guayavero. El responsable del projecte és en QuimTarrida. Per més informació: www.merchandpromo.com, o www.centredartsantamonica.net.

"The Soldier" d'en Quim Tarrida