dilluns, 7 de maig del 2012

ferrofauna ibèrica


Aquí us presento la meva aportació al Papermind número 22 especial Indignats. Quan les mobilitzacions dels indignats, tant a la Plaça Catalunya de Barcelona com a la Puerta del Sol a Madrid, els amics de Papermind ens vam trobar per fer les nostres aportacions creatives realitzant diferents cartells i pancartes. Allà es va engendrar aquesta edició especial del fanzine. El número va costar que sortís, perquè tot i estar tots molt indignats, cadascú dels individus té les seves opinions. Tot i que això ens podia dividir i fer-nos més febles, va ser el diàleg que ens va fer més forts. Vam decidir que cadascú tractaria un tema diferents. Jo vaig escollir el tema dels transports, i aquest n'es el resultat. Vaig decidir parlar de com es gestiona els transport a Espanya, una visió molt centralista, amb una estètica de quadern de camp, com si els trens fossin una especie animal. Per això vaig il·lustrar-ho a llapis, gairebé esbossat. Aquest número es va presentar al espai Retina y Retinette el dijous 17 de novembre del 2011.