dimarts, 10 de juny del 2008

visualkultur

Demà dimecres 11 de juny s'inaugura a la sala d'exposicions del FAD l'exposició VisualKultur.cat. Aquesta exposició és un recorregut per la cultura catalana que torna a aparèixer a mitjans dels anys 60's, quan es patia la dictadura, fins als nostres dies. Des de les minories artístiques més innovadores fins a la nostra era més globalitzada. A través dels llibres més singulars i desconeguts, fruit de la col·laboració entre artistes i escriptors, i ja recentment per part dels dissenyadors més creatius. Són uns cent llibres, que gràcies als autors i als editors, han esdevingut una obra d'art. Per exemple es podrà veure el clàssic Sol, Solet dels Comediants, un llibre que sempre m'ha agradat i que per desgràcia mai he pogut gaudir a la intimitat de casa meva, però sempre que ha caigut a les meves mans l'he gaudit de mala manera.
També podrem veure les mítica revistes Cave Canis i la Dau al Set, així com els llibres Exercicis tipogràfics de'n Pablo Martín i l'On Barcelona de'n Ramon Prat i editat per Actar. Aquest últim sí que el tinc i el més curiós és que a la portada inclou una càmera fotogràfica Lomo pop 9, algun dia l'estrenaré, des de que tinc la digital em fa ràbia portar els rodets a revelar...
Exercicis tipogràfics Pablo Martín Barcelona: Eina, 2002

Però bé, no m'allargo i us passo les dades importants. La inauguració és dimecres 11 de junys a les 19:00. L'exposició romandrà oberta fins el 14 de setembre, de dilluns a dissabte d’11 a 20h i diumenges i festius d’11 a 15h. Val a dir que aquesta exposició va estar a Frankfurt en el marc de la Fira Internacional del Llibre 2007. I si a Barcelona no la podeu visitar ho podreu fer a principis de l'any vinent a St. Petersburg, Florida (EEUU).

On Barcelona Ramon Prat Barcelona: Actar / Ajuntament de Barcelona, 2005

L'exposició esta organitzada per KRTU, el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i l'Institut Ramon Llull.

Per més informació: www.visualkultur.cat.

1 comentari:

Rokins ha dit...

Hola Xavi, el divendres em vaig passar per l'expo i realment és preciosa. Hi han unes peces increibles. És molt recomenable!!!
Ptns!